5022

Silniki, moment, przyspieszenie, hamowanie…

Moze tu mi ktos wyjasni KILKA KWESTII…

Mialem okazje jezdzic 2 samochodami o podobnej mocy i masie. Ale dlaczego

Dacia Logan 1.6 jest bardziej elastyczna od Forda Escorta 1.6 za to ma

mniejsza predkosc maksymalna ?

1. Escort ma chyba silnik 16V wiec myslalem, ze osiaga max. moment przy

wyzszych obrotach, ale z wykresu jaki znalazlem w necie wynika cos raczej

odwrotnego. Wiec dlaczego tak slabo ciagnie na nizszych obrotach ??

2. Czy auto na nizszym biegu lepiej przyspiesza ? Niby z wyliczen na to

wychodzi ale przeciez co prawda przelozenie biegu zwieksza moment obr. ale na

wyzszym biegu mniejszy wzrost obrotow silnika powoduje wieksze przyspieszenie

auta niz na biegu nizszym. Czy to nie powinno sie wyrownywac ?

3. Dacia nie tylko lepiej przyspiesza od Forda (na nizszych obrotach), ale tez

mocniej hamuje silnikiem. Dlaczego ? Od czego zalezy hamowanie silnikiem ? Czy

ma zwiazek z momentem obrotowym ? Dlaczego na wyzszych obrotach silnik

bardziej hamuje ?

4. Na czym polega „chip” tuning silnika ? Zmianiajac oprogramowanie zmienia

sie charakterystyka silnika… Czy to ma tez wplyw na hamowanie silnikiem ?

Na razie tyle… 🙂